Po co kupować, jak można uruchomić własne ręce? Może będzie mniej doskonałe, ale zrobione z sercem...

środa, 6 lutego 2013

Renowacja krzesła



Mam takie jedno zwykłe stare krzesło. Całkiem od kompletu. A jednak lubię je, bo jest wygodnie wyprofilowane i na oparciu i siedzisku. I można stopy opierać pod spodem :)
Przez jakiś czas miało na sobie pokrowiec uszyty z resztki materiału, z którego robiłam pokrowiec na sofę, ale nogi krzesła i tak wystawały i widać było ich wątpliwą urodę.
Skoro ze stolikiem jakoś poszło, zdecydowałam się zabrać i za to krzesło. Wyglądało tak:



Zeszlifowałam całą powierzchnię papierem, pomalowałam reszteczką Białej Czekolady - malowałam gąbką, więc jeszcze wystarczyło na te 5 warstw (wolę całkiem cieniutko pacykować, lepiej trzyma), a potem nakleiłam serwetkowe róże i polakierowałam. Raz, przetarłam papierem ściernym, drugi... lakier też się skończył. Na trzeci raz muszę dokupić. Foteczki cyknęłam jeszcze w czasie schnięcia, widać bardziej mokre plamy :) Kolor nie jest całkiem biały, to taki delikatny krem, no czekolada :D




I już myślę, czy znów kupię ten odcień  (ale dulux drogo wychodzi i nie chcę takiego wielkiego baniaka), czy przetestuję małe puszki polecane przez Mnemo i już normalną białą farbę. Biała mnie bardziej korci, tylko jeśli następne rzeczy będą na biało, to znów to krzesło i stolik zostaną od kompletu ;)
Myślę też nad przecierką - bardzo mi się podoba na blogach, a jednak... jak już odnawiam, to znów "psuć"? :) Nie mam odpowiedniego charakteru reszty wnętrz...

Przydałby się też recykling parkietu ;)


18 komentarzy:

  1. Pięknie Ci to wyszło:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, w porównaniu z poprzednim stanem sama jestem zadowolona :D jeszcze ten stoliczek znów mi ciągnie wzrok - brązowe bym pociągnęła, nawet znów na brązowo, tylko akurat w domu nic nie mam;)

      Usuń
  2. Podziwiam Twoje umiejętności. Ja przeważnie sobie obiecuję, że coś takiego wyczaruję, a potem jest milion przyczyn, dla których nic dalej z tym nie robię, najczęściej za dużo innych obowiązków, szczególnie ostatnio.
    A mam ze dwa takie krzesełka, które mogłabym podobnie odnowić :)
    Ładnie Ci wyszło, zrób może jeszcze zdjęcia w lepszym świetle, kolor będzie lepiej widać :), bo po pierwszym zdjęciu myślałam, że to różowawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeważnie coś dłubię wieczorami i nie mam cierpliwości czekać aż znów będzie jaśniej ;)

      Usuń
  3. p.s. moja podłoga w większości pomieszczeń jest w gorszym stanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) A tu nawet nie ma sensu jeszcze odnawiać... Po co cyklinować za parę tysięcy i lakierować, jak te łobuzy znów zajeżdżą autami, krzesłami (co z tego, że nogi podklejone filcem), nocnikiem i sama nie wiem czym jeszcze. Jeszcze kilka lat...

      Usuń
  4. A mówiłam, że tak będzie. Ciekawe na co teraz zerkasz podejrzliwie.......

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. biurko syna i szafa - taka trzydrzwiowa - jedno i drugie sosnowe i nielakierowane :) Biurko potrzebuje lakieru, bo cięzko je czyścić z kredek...

      Usuń
  5. No i masz komlecik:)

    Parkiet też można pomalować... serio:)
    Ale jakby co to różyczek na nim nie rób:)

    mła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah :)

      Najpierw trzeba cykliniarki i to tak głęboko, bo od 91 roku nie był poprawiany, a od 6 lat mu się baaardzo pogorszyło :) Sąsiedzi już dwa razy zdążyli w tym czasie...

      Usuń
    2. ...widocznie sąsiedzi nie mają nic innego do roboty;)

      Super komplecik powstał! Krzesło extra wygląda!

      Usuń
  6. Wow! Jestem pod wrażeniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wyłaź spod niego, bo jeszcze spadnie :*

      Usuń
  7. Już stolik wzrok przykuwał a teraz z krzesełkiem - cudnie Ci wyszło :) Zazdraszczam zapału i zdolnych rączek :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stolik stał za ścianą i nie śmiał się pochwalić osobiście ;)
      Zdolne nie są, ale chętne ;)

      Usuń
  8. a jak to się stało że mnie tutaj babo kochana nie było ?!krzesełko super ,tylko uważaj żeby się nie rozlazło!!!!

    OdpowiedzUsuń